Lakonpiirissä

Lakonpiirissä Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy

Kaikki JHL:n jäsenet.

Keitä lakko koskee?

Lakossa ovat tässä ja liiton nettisivuilla mainituissa kohteissa työskentelevät Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry jäsenet. Kyseisissä lakkokohteissa tehtävä työ on lakonalaista työtä. Tämä koskee myös järjestäytymättömiä työntekijöitä.

Olet lakon piirissä, jos työnantajasi on mainittu tässä

Työtaistelun ulkopuolelle on paikallisesti rajattu työtehtävät, joiden tekemättä jättäminen aiheuttaisi vaaraa ihmisten hengelle, terveydelle tai omaisuudelle.

Paikallisissa rajausneuvotteluissa saatetaan myös tarkentaa ilmoituksessa annettuja lakkorajoja. Ne henkilöt/työt, jotka ovat neuvotteluissa rajattu lakon ulkopuolelle, saavat asiasta tiedon ennen lakkoa.

Lakon vuoksi työpaikaltaan poissaolevien töitä ei tehdä. Lakon alaisia töitä eivät saa tehdä muut JHL:n jäsenet, muiden liittojen jäsenet eivätkä järjestäytymättömät työntekijät.

Työtaistelu ei koske viranhaltija-asemassa olevia.

Lakkopäätös on järjestöpäätös eli JHL:n hallinnon päättämä ja se sitoo Sinua. Sinun ei tarvitse ilmoittaa lakkoon osallistumisesta esimiehelle eikä Sinun tarvitse olla työnantajan tavoitettavissa lakon aikana.