Työsuojelu/Työterveys

PDF-tiedostoTyösuojelu kuuluu kaikille JHL.pdf (33 kB)
Työsuojelu kuuluu kaikille

Työsuojeluvaltuutetut löydät viereisiltä välilehdiltä.

Työsuojeluvaltuutetut edustavat niin työntekijöitä kuin esimiehiä.

Työnantajavastuu työsuojeluasioissa on esimiehillä ja linjaorganisaatiolla. Tukea työsuojeluasioissa osaltaan antavat työsuojelupäällikköroolissa olevat työsuojelu- ja työhyvinvointikonsultit sekä työkyky- ja työsuojeluasiantuntijat.

Henkilöstön työterveyshuolto Vantaalla jakautuu kahdelle työterveyshuoltotoimijalle alla näkyvän jaottelun mukaisesti:

Terveystalo Tikkurila Väritehtaankatu, Väritehtaankatu 8, 3. ja 5.krs, 01300 Vantaa

• Kaupunkistrategia ja johto
  • Kaupunkikulttuuri ja hyvinvointi
  • Kasvatus ja oppiminen (varhaiskasvatus ainoastaan ruotsinkielisten osalta)

Lääkärikeskus Aava Aviapolis, Karhumäenkuja 2, 01530 Vantaa. Aviabulevardi-rakennus.

• Varhaiskasvatus (pois lukien ruotsinkieliset palvelut)
  • Kaupunkiympäristö

AJANVARAUS JA PALVELUIHIN HAKEUTUMINEN - TERVEYSTALO

Koskee vain seuraavia toimialoja:​​​​​​​

• Kaupunkistrategia ja johto
  • Kaupunkikulttuuri ja hyvinvointi
  • Kasvatus ja oppiminen (varhaiskasvatus ainoastaan ruotsinkielisten osalta)

Ajanvarauksen Terveystaloon voi tehdä Terveystalon tietoturvallisen sovelluksen kautta tai soittamalla ajanvaraukseen. Huomioithan, että akuutissa sairaudessa et voi varata aikaa paikan päällä vastaanottohoitajilta vaan ajanvaraus tulee tehdä joko soittamalla tai sovelluksen kautta.

Suosittelemme hankkimaan Terveystalo-sovelluksen. Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta. Sovelluksen saa käyttöönsä vahvasti tunnistautumalla. Sovellus on helppokäyttöinen ja sen avulla voi asioida sujuvasti etänä ilman odottelua. Sovelluksen ohjaavan verkkoajanvarauksen kautta voit tarvittaessa varata ajan myös lääkärin vastaanotolle.

Kun sairastut ja tarvitset hoitoa

• Soita 030 63 39533 ma-pe klo 8-16 (lankaliittymästä 8,35 snt/puhelu + 3,20 snt/min, matkapuhelinliittymästä 8,35 snt/puhelu + 19,33 snt/min, jonotus on maksullista, takaisinsoittopyynnön voi jättää halutessaan)
  • Kirjaudu Terveystalon verkkosivuille tai asioi Terveystalo-sovelluksessa (ohjaava verkkoajanvaraus). Mikäli et löydä sopivaa palvelua ohjaavan verkkoajanvarauksen kautta, soita 030 63 39533.
  • Huomioithan, että akuutissa sairaudessa et voi varata aikaa paikan päällä vastaanottohoitajilta vaan ajanvaraus tulee tehdä joko soittamalla tai sovelluksen kautta.

Kun sinulla on lähete

• Varaa aika suoraan verkosta www.terveystalo.com (esim. laboratorio, kuvantaminen, työterveyspsykologi)

Oma työterveystiimi

• Kiireettömissä asioissa ota yhteys omaan työterveystiimiisi Terveystalo-sovelluksen kautta.
  • Tavoitat heidät VIESTIT-osiosta

AJANVARAUS JA PALVELUUN HAKEUTUMINEN - LÄÄKÄRIKESKUS AAVA, HUOM. 1.1.2023 ALKAEN

Koskee vain seuraavia toimialoja/palvelualueita:

• Varhaiskasvatus (pois lukien ruotsinkieliset palvelut)
  • Kaupunkiympäristö

Ajanvarauksen Lääkärikeskus Aavaan voi tehdä soittamalla Aavan Luotsi -sairaanhoidon palveluun. Huomioithan, että akuutissa sairaudessa et voi varata aikaa paikan päällä vastaanottohoitajilta vaan ajanvaraus tulee tehdä soittamalla Luotsi - sairaanhoidon palvelun kautta.

Kun sairastut ja tarvitset hoitoa

• Soita Aavan Luotsi - sairaanhoidon palveluun numeroon 010 380 5600 ma - pe 7-16 (puhelut 010-alkuisiin yritysnumeroihin maksavat kotimaan lanka- ja matkapuhelinliittymistä 0,08€/puhelu ja 0,17€/minuutti).
  • Luotsissa tehdään tilanteen/oireen hoidon tarpeen arvio, jonka perusteella tehdään ajanvaraus tilanteeseen sopien joko etä- tai lähivastaanotolle, jos tilannetta ei voida hoitaa jo puhelun aikana sairaanhoitajan/työterveyshoitajan toimesta.
  • Jos Luotsi - sairaanhoidon palvelussa on ruuhkaa, voit halutessasi jättää myös takaisinsoittopyynnön.

Kun sinulla on lähete

• Varaa aika suoraan verkosta  www.aava.fi (laboratorio ja kuvantaminen)

Oma työterveystiimi

• Kiireettömissä asioissa ota yhteys omaan työterveystiimiisi Oma Aava-palvelun kautta. Palvelua voit käyttää matkapuhelimella, tabletilla tai tietokoneella selaimen kautta.
  • Tavoitat nimetyn tiimin VIESTIT-osiosta.