Hae mukaan työsuojelukursseille Helsinkiin JHL-opistolle!

Hyvän kohtelun edistäminen työelämässä 20.-22.5.2019
Hakuaika päättyy 15.4.

Kurssin tavoitteet: Tunnistaa huonon kohtelun, uhkaavien tilanteiden ja työpaikkaväkivallan piirteitä ja ilmenemistä. Saada kokonaiskäsitys työkäyttäytymisen jatyöyhteisön toimintatapojen merkityksestä työhyvinvointiin. Oppia työyhteisöllisiä tapoja selvittää ja käsitellä asioita, sekä edistää hyvän kohtelun periaatetta työssä. Tuntea työjohtovastuu huolehtimisvelvoitteen sekä yksilön ja yhteisön vastuita ja oikeuksia. Kehittää omia toimintatapoja hyvän kohtelun edistämisessä.

Työhyvinvointikortti-koulutus 6. – 7.5.2019, 11. – 12.9.2019 ja 17. – 18.10.2019
Hakuaika päättyy 1.4., 5.8. ja 9.9.

Koulutuksessa pohdimme, miten työhyvinvointia kehitetään työn ja työyhteisönkeinoin - johdon ja henkilöstön yhteisvoimin. Esillä ovat työhyvinvoinnin perusasiat. Tavoitteena on, että työpaikallasi käynnistyytyöhyvinvoinnin kehittäminen tai kehittäminen saa uutta suuntaa ja intoa. Käsittelemme myös työhyvinvointityön rooleja ja vastuita sekä yhteistyön lisäämistä.

Koulutuksen kesto on kaksi päivää ja sen teemat ovat:
• työhyvinvoinnin kokonaisuus
• johtamalla työhyvinvointia
• toimiva työyhteisö
• mitä teemme seuraavaksi

Koulutuksen ennakkotehtävässä arvioit oman työpaikkasi työhyvinvointia: mitkä asiatovat jo hyvin ja missä on vielä parannettavaa. Päivän teemat kerrataan tentissäkoulutuspäivän päätteeksi. Koulutuksen ja tentin suorittuasi saat Työhyvinvointikortintodistuksena koulutuspäivistä.

Kurssin palkallisuus

Kurssiohjelma on osin uusittu, ja se soveltuu myös saman kurssin aikaisemmin käyneille. Kurssi on palkallinen kunta-alan ja valtion em. tehtävissä toimiville. Muulla sopimusalalla oleva, neuvottelethan kurssille osallistumisestasi työnantajan kanssa.

Työsuojelutehtävissä toimiville työnantaja maksaa kurssin ajalta palkan.
Liitto perii työnantajalta kurssimaksuna kurssikustannusten korvaukset koulutussopimusten mukaisesti. Nämä kurssimaksujen hinnat päivittyvät joulu- tammikuun aikana

Kurssille haetaan liiton kotisivuilla Jäsenpalvelu 24h kautta.
Varmista vielä hakuajanpäättymispäivät jotta ehdit hakea ajoissa kursseille.

JHL:n kurssisihteerit opastavat ilmoittautumisessa ja käytännön järjestelyissä.
Tavoitat heidät puhelimitse 010 7703 510 ma - to klo 10 - 14.00 tai yhteydenottolomakkeen avulla.

kuva on linkki koulutuksiin

MS Word -tiedostoOhje kuluihin luottamusmies ym. koulutuksista.doc (90 kB)
Kun ilmoittaudut kurssille, täytä laskutettavissa kursseissa laskutusosoite. Vantaan kaupunki PL 6007, 00021 Laskutus
PDF-tiedosto27.12.18 palkalliset ammattiyhdistyskoulutukset 2019.pdf (399 kB)
Kunnallisen työmarkkinalaitoksen ja kunta-alan pääsopijajärjestöjen asettama koulutustyöryhmä on hyväksynyt kunnallisen henkilöstön osaamisen kehittämistä koskevan suosituksen sekä ammattiyhdistyskoulutusta koskevan virka- ja työehtosopimuksen mukaiseksi ammattiyhdistyskoulutukseksi liitteissä luetellut koulutukset, mukana myös Kevan eläketietoutta koskevat koulutukset.