Jäsenkokous (kevätkokous) pidettiin tänään!

16.4.2019

Kuvassa vasemmalta Nina Uskola, puheenjohtaja Anneli Outinen, Marko Muraja sekä Sari Harlu.

Puheenjohtaja Anneli Outinen toivotti jäsenet tervetulleiksi kevätkokoukseen. Kokouksessa olivat mukana JHL:n Etelä-Suomen aluetoimistolta aluetoimitsijat Tiina Sulin ja Merja Ruotsalainen.

Vuoden 2018 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen esittelyn jälkeen, tilinpäätös vahvistettiin ja vastuuvapaus myönnettiin tilivelvollisille (toimintakertomus liitteenä). Hallitukseen varsinaiseksi jäseneksi nousi Pauliina Talonpoika, ja saimme uuden toimijan Kati Aicha:n varajäseneksi. Tulevana syksynä järjestetään luottamusmies- ja työsuojeluvaalit (vain Vantissa), ja jotta yhdistyksen jäsenten edunvalvonta saadaan toimivaksi, tarvitsemme myös ehdokkaita näihin vaaleihin. Yhdistys tiedottaa kevään aikana vaaleista enemmän.

Yhdistyksellä on jäsenten virkistyskäyttöön mökkialue (Pyhäranta) Mäntyharjulla. Mökkialue tarvitsee hoivaa ja huolenpitoa ja vapaaehtoisuutta talkootöihin. Kevätkokous keskusteli mökkialueesta ja sen kunnossapidosta sekä vuokraustoiminnasta yms. Päätettiin katsoa kesän yli kuinka me jäsenistönä kiinnostumme alueen kunnossapidosta. Syyskokouksessa asialistalle tuodaan jopa mökkialueen myyminen, jos emme yhteistoiminnalla saada aluetta hoidettua. Keskusteltu myös alati vähenevästä jäsenmäärästä, joka tarkoittaa myös liitolta saamiamme jäsenmaksupalautteiden vähenemistä. Kokous keskusteli myös siitä, mihin nämä em. mainitut rahat ovat tarkoitettu ennemmin kuin mökkialueen kunnossapitoon ja niiden kuluihin suhteessa vähäiseen vuokrauksesta saataviin tuloihin. Yhdistyksen perustehtävä on kuitenkin jäsenten edunvalvonnassa auttaminen ja jäsenkiinnittyminen / järjestämistyö.

Yhdistys huomioi kokouksessa myös 30-vuoden jäsenyydestä seuraavia henkilöitä: Marko Muraja, Sari Harlu ja Nina Uskola.

Liitteet