Puheenjohtajan palsta

22.12.2023

Arvoisat Vantaan JHL:n jäsenet,

suurella ilolla ja kiitollisuudella otan vastaan tehtävän Vantaan JHL ry 865:n puheenjohtajana.

Haluan ensimmäiseksi lausua kiitokseni teille kaikille saamastani luottamuksesta syyskokouksessa. On kunnia palvella teitä ja yhdessä edistää jäsentemme etuja.

Tiedän, että meillä on edessämme haasteita, mutta olen vakuuttunut siitä, että yhteisellä voimallamme ja sitoutumisellamme voimme saavuttaa suuria asioita. Syyskokous oli erinomainen tilaisuus nähdä, miten vahva ja aktiivinen jäsenistömme on. Kiitos jokaiselle, joka oli läsnä ja toi oman panoksensa kokoukseen.

**Haasteet ja Muutokset**

Suomen hallituksen suunnittelemat muutokset eivät jää huomiotta. Tiedostamme, että poliittiset päätökset voivat vaikuttaa merkittävästi jäsentemme arkeen. Tämän vuoksi on tärkeää, että olemme valppaina ja valmiina vaikuttamaan päätöksiin, jotka koskevat meitä suoraan. Vaikka toivonkin, ettemme joudu turvautumaan lakkoaseeseen, on meidän oltava valmiita puolustamaan jäsentemme oikeuksia tarvittaessa.

**Yhteistyö ja Uudet Toimintatavat**

Yhteistyössä on voimaa, ja pyrimme vahvistamaan yhteyksiämme muiden ammattiliittojen ja yhteistyökumppaneidemme kanssa. Uudet toimintatavat ja ideat ovat tervetulleita, ja haluan kannustaa teitä kaikkia osallistumaan aktiivisesti yhdistyksemme toimintaan. Kuulemme mielellämme jäsentemme näkemyksiä ja ehdotuksia siitä, miten voimme parantaa toimintaamme ja tukea jäsenistöämme entistäkin paremmin.

**Tulevaisuuden Suunnitelmat**

Yhdistyksen hallituksen kanssa tulemme työskentelemään ahkerasti jäsentemme hyvinvoinnin, edunvalvonnan ja virkistyksen parissa. Aiomme myös vahvistaa tiedottamista ja avoimuutta, jotta jokainen jäsen voi olla perillä yhdistyksen toiminnasta.

Lopuksi haluan kiittää edeltäjääni ja kaikkia hallituksen jäseniä, jotka ovat tehneet arvokasta työtä yhdistyksen hyväksi. Toivon, että voimme yhdessä jatkaa tätä perinnettä ja rakentaa entistä vahvemman ja yhtenäisemmän yhteisön.

Toivotan teille kaikille rauhallista joulua ja menestyksekästä uutta vuotta. Olen innoissani tulevista haasteista ja mahdollisuuksista, ja odotan innolla yhteistyötä kanssanne.

Ystävällisin terveisin,

Marko Heinonen