Puheenjohtajan palsta

Kesäiset terveiset
Vantaan JHL ry 865 puheenjohtajalta!
Kiitokset yhdistyksemme jäsenille jaksamisesta alkuvuoden KVTS-neuvottelujen vauhdittamisista ja lakkoon
osallistumisesta. Uusista sopimuksista löytyy tietoa https://www.jhl.fi/2022/06/08/kunta-alan-uudet-tyoehdot-
varmistuivat-ensimmaiset-palkankorotukset-jo-nyt-kesakuussa/#kaikkisopimukset, käykää tutustumassa uusiin
työehtosopimuksiin.
Kiitos uusille jäsenille, joita on liittynyt 844 kpl ja tervetuloa yhdistykseemme. Järjestämme loppuvuodesta yhteistä
tekemistä, seuraa yhdistyksemme kotisivuja JHL Vantaa (jhlyhdistys.fi)
Kiitän vielä toimijoita ja jäseniä, jotka olivat lakkotoiminnassa mukana ja ilman heidän hyvää panosta ei organisoitu lakko
olisi onnistunut.
Alkuvuosi on ollut myös kiireistä aikaa yhdistyksemme toimijoille. Vantaa-Kerava hyvinvointialueen suunnittelu on aloitettu
vuoden 2021 aikana, kuinka tämä tulee vaikuttamaan yhdistyksemme toimintaan, tiedämme syksyyn mennessä. Jatkosta
viestitämme lisää syksyllä, viimeistään vuoden 2023 alussa.
Korona aika oli kaikille raskasta aikaa. Tyytyväisenä panin merkille, että jäsenet ovat joustaneet työn teossa ja työnantaja
mahdollisti työnteon, jos ei omassa yksikössä, niin jossain muualla.
Tämä vuosi tuo myös vaativaa seuraamista palkkojen osalta, kun siirrymme Sarastian palkkaohjelmaan.

Hyvää loppukesää kaikille
Anneli Outinen
Vantaan JHL ry

Hyvät yhdistyksemme Vantaan JHL ry 865 jäsenet!

Elämme vaikeita, jopa järisyttäviä hetkiä Suomessa. Tämänlaista aikaa ei ole ollut edes silloin, kun Suomi oli sodassa. On aika yhdistää yhteiset rivit, huolehtia läheisistä, ystävistä ja itsestämme, jotta jaksamme tehdä työtä paineen alla.

Ne, joilla oma työ on loppunut ja siirretty toisiin tehtäviin, on jaksettava oppia uusia toimintatapoja. Kaikilla aloilla kysytään mitä uutta voitaisiin tehdä ja mietitään uusia toimintatapoja. Kannattaakin siis laittaa Pelle Pelottoman hattu päähän ja keksiä uusia työtehtäviä sekä tehdä omia tehtäviä toisin.

Nyt tarvitaan pitkäjänteisyyttä, meitä kaikkia tämä tilanne pelottaa. Kun tämä koronakriisi poistuu, niin silloin tarvitaan sietokykyä ja jaksamista töiden purkamiseen työpaikalla.

Kuntapuolen neuvotteluissa mennään eteenpäin hitain askelin.Toivokaamme neuvottelijoille jaksamista tässä tilanteessa. Alla on nettisivut, joista voitte saada myös infoa koronatilanteessa. Seuratkaa myös JHL:n sivuja. Toivotan jäsenille jaksamista ja yhteen hiileen puhaltamista.

Pidetään toisistamme huolta.

Anneli Outinen