Kursseja yhdistyksen aktiiveille!

13.3.2018

Yhdistyksen balanssi - yhdistyksen kirjanpidon kurssi, 16.-18.4.2018
Kurssilla opetellaan yhdistyksen kirjanpitoa Balanssi-ohjelmalla. Kurssin aikana tehdään oman yhdistyksen kirjanpitoa opettajan ohjauksella. Edellytyksenä on manuaalisen kirjanpidon taidot. Kurssi on tarkoitettu yhdistyksien taloudenhoitajille.

Kurssiohjelman löydät oheisesta linkistä

Hakuaika päättyy 12.3.

Jäsenasioiden hoito yhdistyksessä 16. - 18.4. ja 4.- 6.6.
Jäseniä koskeva tiedon hallinta muodostaa toimivan yhdistyksen selkärangan. Kurssilla perehdytään jäsenasioiden hoidon perusteisiin ja liiton uuden jäsenrekisteriohjelman käyttöön. Tutuksi tulevat jäsenhuolto, jäsenrekisteri, sähköiset palvelut ja jäsentietojen yksityisyyden suoja. Kurssin jälkeen opiskelija hallitsee jäsenasiainhoitajan tehtävät ja osaa opastaa jäsenyyteen liittyvissä kysymyksissä. Kurssi on tarkoitettu jäsenasianhoitajille ja varajäsenasianhoitajille.

Ilmoittautuminen päättyy 12.3. ja kesäkuun kursille 30.4.

Sosiaalisen median työvälineet yhdistystoiminnassa 23. - 25.4.
Kurssilla tutustutaan sosiaalisen median työvälineisiin kuten esim. Facebook, Twitter, Pilvipalvelut, Whatsapp, Instagram ja Pinterest. Tutustumme työkalujen lisäksi siihen, miten somea voi hyödyntää yhdistyksen markkinoinnissa. Kurssi on tarkoitettu kaikille aktiiveille.

Ilmoittautuminen päättyy 19.3.

TOIMINTAA! – kurssi nuorille ay-toimijoille 4. - 6.5.
Kurssilla tutustutaan nuoria jäseniä koskettaviin ay-toiminnan ja edunvalvonnan kysymyksiin työpajoissa työskennellen ja yhdessä keskustellen. Kurssi on avoin kaikille nuorille aktiiveille ja toiminnasta kiinnostuneille nuorille JHL-jäsenille!

Ilmoittautuminen päättyy 26.3.

Yhdistystoiminnan ABC 21. - 23.5.
Kurssilla perehdytään JHL-yhdistyksen tehtäviin, yhdistystoiminnan perusteisiin sekä yhdistyksen rooliin jäsenten edunvalvojana. Kurssin jälkeen opiskelija osaa soveltaa yhdistyslakia ja sääntöjä yhdistyksen toiminnassa sekä tuntee vastuunsa yhdistyksen hallituksen jäsenenä. Kurssi tarjoaa hyvän perustan myöhemmille järjestökursseille! Huom. Kurssi on avoin kaikille aktiiveille ja aktiiviksi aikoville.

Ilmoittautuminen päättyy 16.4.

Kurssille ilmoittautuminen ja lisätiedot

Kurssille haetaan liiton kotisivuilla Jäsenpalvelu 24h kautta.

Huomioithan, että liitto maksaa jäsenen koulutuksen, matkakulut, ruokailun ja majoituksen. Voit lisäksi hakea kurssiapurahaa liitolta palkattomuustodistusta vastaan.
Lisätietoja löydät JHL:n nettisivuilta kurssistipendistä sekä matkustamiseen ja majoittumiseen liittyvistä käytänteistä.

• Hae ensin kurssille Jäsenpalvelu 24h:n kautta, sen jälkeen voit sopia osallistumisesi palkattomaksi ajaksi työnantajan kanssa.
Jos et pääse tulemaan kurssille, ole hyvä ja peru ilmoittautumisesi paria viikkoa ennen kurssin alkamista.
• Hakuajan päättymisen jälkeen saat tiedon kurssille pääsystä. Kurssivahvistus lähetetään osallistujalle sähköpostitse noin 5 viikkoa ennen kurssin alkua. Vahvistus sisältää tiedot kurssipaikasta, aikataulusta ym. käytännön asioista.

JHL:n kurssisihteerit opastavat ilmoittautumisessa ja käytännön järjestelyissä.
Tavoitat heidät puhelimitse 010 7703 510 ma - to klo 10 - 14.00 tai yhteydenottolomakkeen avulla.

Kurssin sisällöstä saat tietoja kurssin vastuuopettajalta Tapani Eskolalta.
Tavoitat hänet sähköpostitse tapani.eskola@jhl.fi tai
puhelimitse 050 465 6052